دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش خبر داد:

تعیین سن 22 سال براي ورود داوطلبان به آموزش و پرورش

محمود اماني با اشاره به مصوبه جديد شوراي عالي آموزش و پرورش گفت: وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نياز خود براي مشاغل آموزشي و تربيتي را از مسير آزمون سراسري و بر اساس قانون متعهدين به خدمت در آموزش و پرورش با رعايت مفاد اين آئين نامه جذب كند.

در هزار و بيست و هشتمين( 1028)جلسه شوراي عالي آموزش و پرورش كه با حضور وزير آموزش و پرورش، دبيركل شوراي عالي و ساير اعضاي آن در سالن جلسات وزارت آموزش و پرورش برگزار شد، «شرايط و شايستگي هاي جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسير آزمون سراسري» پس از بحث و بررسي به تصويب رسيد. 
محمود اماني دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در اين باره گفت: به استناد ماده واحده« نحوه جذب منابع انساني در مشاغل آموزشي و تربيت» مصوب جلسه 833 شوراي عالي انقلاب فرهنگي مبني بر شناسايي، جذب و تامين نظام مند منابع انساني، تحقق بخشي به مفاد سند تحول بنيادين و در راستاي اجراي بند 11 ماده 6 وظايف و اختيارات شوراي عالي آموزش و پرورش؛ وزارت آموزش و پرورش موظف است منابع مورد نياز خود را براي مشاغل آموزشي و تربيتي را از مسير آزمون سراسري و بر اساس قانون متعهدين به خدمت در آموزش و پرورش با رعايت مفاد اين آئين نامه جذب كند.
وي افزود: آئين نامه«شرايط و شايستگي هاي جذب داوطلبان ورود به آموزش و پرورش از مسير آزمون سراسري»  در 5 ماده و 8 تبصره به تصويب شوراي عالي رسيد كه شامل شرايط و شايستگي هاي عمومي و اختصاصي داوطلبان و ساير موارد مندرج در اين آئين نامه است. 
اماني با اشاره به اينكه اين مصوبه براي داوطلبان ورود به آموزش و پرورش در سال 1403 اعمال مي شود، تاكيد كرد: داشتن حداكثر 22 سال تمام(در سال1403)، برخورداري از سلامت جسماني و رواني كامل و توانايي حسن انجام وظايف محوله، تعيين وضعيت نظام وظيفه، نداشتن اعتياد به هر نوع مواد مخدر و... از جمله مهم ترين شرايط عمومي داوطلبان براي ورود به آموزش و پرورش است.
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش با اشاره به شرايط اختصاصي داوطلبان براي ورود به آموزش وپرورش گفت: سهم تاثير سوابق تحصيلي، تراز نمره علمي حداقل 7000 در زير گروه هاي آزمايشي مربوط در آزمون سراسري، كسب امتياز تعيين شده در مصاحبه، تعيين وضعيت اشتغال و تحصيل، داشتن شرايط و شايستگي هاي حرفه معلمي و... از جمله شرايط اختصاصي براي جذب در آموزش و پرورش مي باشد.
اماني با اشاره به اینکه 
در سال ۱۴۰۲ شرط سنی ۲۴ سال اعمال می‌شود اظهار كرد: بررسي و تاييد شايستگي هاي عمومي و تخصصي داوطلبان به عهده وزارت آموزش و پرورش خواهد بود و همچنين جلب مشاركت وزارتخانه هاي بهداشت، درمان و آموزش پزشكي، علوم، تحقيقات و فناوري و ساير دستگاه ها و وزارتخانه هاي ذيربط ضروري است. 
دبيركل شوراي عالي آموزش و پرورش در پايان تاكيد كرد: داوطلباني مجاز به ثبت نام و ورود به مراحل جذب خواهند بود كه تمامي شرايط مندرج در اين مصوبه را داشته باشند. چنانچه فردي با اطلاعات نادرست پذيرفته شود و يا متعاقب آن مشخص شود كه شرايط لازم را نداشته است در هر مرحله از ثبت نام، تحصيل يا استخدام آزمايشي و قطعي؛ قبولي وي لغو و مطابق قانون و مقررات با وي رفتار خواهد شد.
اين مصوبه پس از تاييد رئيس جمهور و رئيس شوراي عالي آموزش و پرورش براي اجراء به وزارت آموزش و پرورش ابلاغ خواهد شد.